Mutaties bij de TEC Luik-Verviers

In de tweede week van september zijn de drie tweedehands aangekochte MAN NL 262 in dienst gekomen te Bassenge.

Bus 5.225 in het centrum van Bassenge.

We geven graag even een overzicht van de herkomst en kentekens van deze reeks.
• 5.223 - XPU-408 - OVR Ruoff (Waiblingen) 9704, in dienst :1997
• 5.224 - XPU-409 - OVR Ruoff (Waiblingen) 9808, in dienst : 1998
• 5.225 - XPU-407 - WEG Kraftsverkehr (Albstadt) 973, in dienst : 1997

Vermelden we tenslotte nog dat de MAN NL262 die als 5.222 voorzien was, nu het nummer 5.225 zal krijgen. Het nummer 5.222 was voorbehouden voor de hybride bus (A330), die eerder dit jaar in de vlammen opging te Robermont.

Bus 5.226 op het eindpunt van lijn 50 te Hermalle.

5226

In Bassenge staan nu ook de twee gehuurde Merceds-Benz O 405. Ze worden gehuurd bij SADAR. De 5.226 (SADAR 100, VQN-848) zal zijn witte livrei behouden; wel werden TEC logo's aangebracht. De 5.227 (VAV-073) is in TEC livrei aangekomen. Beide bussen stammen uit 1994 en zijn afkomstig van de Duitse exploitant SWEG uit Lahr.

Deze bussen moeten het nijpende bustekort lenigen tot de eerste Irisbus Citelis geleverd worden.

Bus 5.220 op de Pont J.F. Kennedy.

5220

Als ruil zijn de Mercedes-Benz Citaro 5.217-5.219 en 5.220-5.221 vanuit Bassenge naar de stelplaats van Robermont verhuisd. Daarnaast zijn ook de Citaro's die te Oreye stonden 5.213-5.216 naar Robermont overgekomen. Vanuit deze laatste stelplaats rijden de nieuwkomers op diverse lijnen van het Luikse stadsnet.

Nieuwe reeksen

De nummering van de nieuw te leveren reeksen is gekend. Eerst en vooral zijn er twee Heuliez GX127, die de parknummers 5.130 en 5.131 krijgen. De 116 Irisbus Citelis volgen als 5.231-5.346. Tenslotte worden er nog 21 Van Hool newAG300 geleverd, die de parknummers 5.764-5.784 zullen krijgen.

Terug naar boven