MAN

Het belangrijkste wat we bij MAN onthouden, was de voorstelling van de vernieuwde Lion's Coach.

Het nieuwe, nog zelfverzekerdere uiterlijk straalt kracht en efficiëntie uit. En ook de nieuwe technische functies mogen zich laten zien. De geoptimaliseerde aandrijflijn en de innovatieve assistentiesystemen staan garant voor nog meer motorvermogen bij een lager verbruik. Met de nieuwe variant van 13 meter met twee assen breidt MAN het Lion's Coach-portfolio uit.

De vernieuwde MAN Lion's Coach.

Op de stand was ook een Lion's City Hybrid te zien. Het hybride aandrijvingsconcept EfficienyDesign verbindt duurzaam rijden met maximaal rendement. Zo verbruikt de hybride MAN-bus tot 30 procent minder brandstof en kan door daar tot 10.000 liter diesel per jaar besparen.

MAN Lion's City Hybrid.

Een resultaat dat zich ook in de CO2-uitstoot weerspiegelt: de Lion's City Hybrid belast het milieu met zo'n 26 ton CO2 per jaar minder dan vergelijkbare stadsbussen met een traditionele motoruitvoering. De moderne hybride aandrijving spaart niet alleen het milieu en de portemonnee, maar verbetert door minder geluids- en uitlaatgasemissies bij bushaltes ook de levenskwaliteit in de steden

De 12 batterijmodules met elk 24 cellen bereiken een maximaal laad-/ontlaadvermogen van 200 kW. Hierbij bedraagt het energiegehalte ca. 0,4 kWh.

Wil je iets kwijt over dit artikel?

comments powered by Disqus
Terug naar boven