TEMSA

Op Busworld stelde TEMSA zijn nieuwe LD-gamma bussen voor. Het doel is om de klant meer bus voor minder geld te geven. Ondanks de recessie kon TEMSA zijn verkoop stabiel houden, en zelfs uitbreiden. In 2013 ligt het verkoopscijfer nu al 35% hoger dan in 2012!

Het LD gamma is bestemd voor de intercity en touringsegmenten van de markt. Alle modellen zijn uitgerust met een Euro 6-motor. Als startpunt voor de ontwikkeling werden de Tourmalin en Safari genomen. Breekpunten voor de LD-lijn zijn een laag brandstofverbruik, makkelijk onderhoud, prioriteit naar passagierscomfort en een goede werkplek voor de chauffeur. Typisch voor de LD-lijn is een modulair chassis en bovenbouw die makkelijk aan specifieke noden van klanten aangepast kan worden.

De LD IC

De nieuwe LD IC is de opvolger van de TEMSA Tourmalin en Safari RD InterCity modellen. LD IC is er voor intensieve interstedelijke diensten. Motor van dienst is een DAF MX11, gecombineerd met een ZF-versnellingsbak en -assen.

TEMSA LD IC

De LD SB

Van de Tourmalin zijn zo'n 1400 stuks als schoolbus verkocht. Opvolger voor dit segment is de LD SB. Deze wordt in 2014 gelanceerd met een Euro 6 motor. Cummins levert de motor, voor de versnelling vinden we een combinatie van Allison en ZF.

TEMSA LD SB

De MD 9-familie

De MD9-familie beschikt over verschillende modellen midicoaches. Zo is de MD 9 IC geschikt voor interstedelijk vervoer, maar kan hij ook als tweeverdiener gebruikt worden. De MD 9 LE, uitgerust met een Cummins-motor en een Allison-versnellingsbak, levert plaats voor 26 en 34 zitplaatsen op een totaal tot 70 passagiers. De bus kan zowel in een stedelijke of intercity omgeving gebruikt worden.

TEMSA MD 9 LE

Aanvullingen in de Avenue-familie

De Avenue is er nu ook in een gelede versie en een 12-meter CNG model. Deze zullen eerst op de Turkse markt verschijnen, om later ook elder in Europa hun opwachting te maken.

TEMSA Avenue LF CNG

Lees meer over

Wil je iets kwijt over dit artikel?

comments powered by Disqus
Terug naar boven