TEMSA

Het belangrijkste wapenfeit van TEMSA - naast de voorstelling van de hybride versie van de Avenue - was de onthulling van de nieuwe merkidentiteit.

Een nieuwe identiteit

Het nieuwe logo van TEMSA.

Deze identiteit wordt door TEMSA als volgt omschreven: “Value in motion” demonstreert hoe we voortdurend onze energie concentreren op het creëren van opportuniteiten om waarde te scheppen in alles wat we doen. Het draait om intelligent denken. Waarde in beweging toont aan dat waarde bij TEMSA een levenswijze is voor iedereen.

Het staat centraal in alles wat we doen, en dat op elk moment. Waarde creëren wordt een dagelijkse activiteit voor ons en drijft constante verbetering. Het toont ook hoe we ons engageren om samen te werken om zo het beste resultaat af te leveren. Op elke klantenbehoefte spelen we in met de beste oplossing, van de ontwikkeling tot de aflevering van het product en gedurende de hele levenscyclus van de wagen.

Het logo vertegenwoordigt:
• Erfgoed: het logo verwijst naar het erfgoed van TEMSA door hetzelfde blauw te gebruiken. Bovendien omvat het nieuwe logo de ‘T’ van TEMSA.
• Relaties: de cirkels staan voor de bestuurder en passagier en voor de relatie tussen de mensen van TEMSA en hun businesspartners.
• Benadering: de cirkel rond het logo weerspiegelt de attente en holistische benadering van TEMSA voor al zijn businessrelaties.
• Toekomstgericht: het logo creëert een indruk van beweging en evolutie.

De Avenue Hybrid

TEMSA presenteert in wereldpremière zijn nieuwe, milieuvriendelijkere versie van de stadsbus Avenue. In september 2008 werd een dieselversie van de eerste stadsbus ooit voorgesteld. In juni 2009 stelde TEMSA op de UITP de eerste CNG-versie (aardgas) voor.

De TEMSA Avenue Hybrid

Tijdens Busworld Europe stelt het merk in wereldpremière een nieuwe hybrideversie van de TEMSA Avenue stadsbus met lage vloer voor. Hybridetechnologieën zijn de toekomst van transport in gebieden waar een lage milieu-impact en een laag verbruik prioritair zijn. Onze hybridemotoren beschikken over de nieuwste seriële technologie, die bij uitstek geschikt is voor het tragere stadsverkeer. De motor en elektromotor van deze voertuigen worden elektrisch gekoppeld via een uiterst efficiënte capacitator. Zo wordt er een maximum aan energie gerecupereerd en werkt de motor nagenoeg altijd in de efficiëntste modus. De daling van het verbruik en de emissies kan oplopen tot 30 %.

Belgische verkoop van TEMSA touringcars stijgt fors

In het touringcarsegment heeft TEMSA in 2009 een van de grootste volumes aan nieuw ingeschreven voertuigen in België. De rechtstreekse verkoop in België ging van start in 2006 en sindsdien is het markaandeel exponentieel gestegen (14 % marktaandeel bij de touringcars tegen eind 2008). In 2009 wonnen we een aanzienlijk lastenboek voor 26 bussen van het type TEMSA Safari RD van de Antwerpse haven, die zullen worden ingezet voor werknemerstransport (project I-bus).

De TEMSA Safari RD won het pleit dankzij zijn betrouwbaarheid en efficiëntie. “Het gebruik van gereputeerde onderdelen en het lage leeggewicht droegen allebei bij tot de keuze voor de Safari RD als het juist voertuig voor deze job,” aldus Herman Claes, een van de eigenaars van Oostmalle Cars, een van de twee privéoperatoren van het I-bus project. Het voertuig wordt gebouwd in roestvrij staal en heeft een krachtige DAF motor met ZF automaat onder de kap om een comfortabel rijgedrag te verzekeren.

Voor het I-Bus systeem kocht ondermeer Oostmalle Cars een aantal TEMSA Safari RD

Het I-bus project heeft betrekking op de regio Noord-Antwerpen en Oost-Vlaanderen tot aan Sint-Niklaas. De innovatie schuilt in het feit dat de I-bus alle werknemers naar eenzelfde ‘hub’ brengt, waar ze van de I-bus kunnen overstappen op een specifieke bus naar hun bedrijf. Diezelfde ‘hub’ fungeert als dispatchingzone waar de werknemers in de namiddag naar terugkomen. Het I-bus project is een gemeenschappelijk vervoersinitiatief van een reeks bedrijven in de Antwerpse haven in samenwerking met VOKA.

Terug naar boven