Het einde voor een aantal Minder Hindercontracten

Op 22 augustus reden enkele contracten voor het laatst uit. Een aantal gehuurde bussen ging terug naar De Lijn, die enkele prompt naar Brugge uitstuurde.

Deze 103434 (2820) is intussen afgevoerd.

Het gaat om de contracten 1026 en 1028 (De Reys), 1029 (Autobus De Schelde), 1030 (Kruger Autobus) en 1034 (Bus De Polder). De lijnen waarop deze contracten werkzaam waren werden ofwel afgeschaft (240, versterkingen op lijn 297, havenlijnen) of gingen naar de regie over (lijnen 33 en 140). Ook werd hier en daar het aanbod bijgesteld op andere Minder Hinderlijnen, waardoor er huurbussen te over zijn.

Dit wil dus zeggen dat de exploitanten die bussen van De Lijn in huur gekregen hebben, deze ook teruggegeven hebben. Het gaat meerbepaald om:
• contract 1019 : 2392-2394 (101904-101906). Ook de verongelukte 2390
(eerste 101902) werd terugbezorgd;
• contract 1023 : 2396 (102311), 2398 (102313) en 2401 (102316);
• contract 1027 : 2402 (102721) et 2574 (102723);
• contract 1029 : 2594-2599 (102980-102985), 2819 (102986);
• contract 1034 : 2820-2824 (103434-103438), waarbij de 2820 afgevoerd zal worden (ongeval).

Ook de twee Jonckheere City 041 uit het contract 1032 staan nog steeds op de stelplaats Tjalkstraat.

En... nog maar net waren enkele A600 aangekomen in Tjalkstraat, of ze vertrokken reeds richting West-Vlaanderen. Meerbepaald zijn de 2595-2596 en 2598-2599 in Oostende opgedoken. Mogelijkerwijs worden ze in Brugge ingezet, omdat men daar met een nijpend bustekort zit.

Terug naar boven