Mutaties bij Veolia Transport

Het zijn drukke tijden voor diegenen die de bewegingen in het park tussen de diverse Veolia-bedrijven proberen te volgen.

Omdat bij Mebis de 441044 na een ongeval buiten dienst gesteld werd, kregen zij de 441617 (een Mercedes-Benz O 405) van De Valk. Bij Mebis werd dit de 441009 en werd hij als XSG-786 ingeschreven.

De Mebis 441009 rijdt het Hasseltse busstation op.

Maar omdat Mebis ook nog een extra gelede nodig had, moest ook hier een oplossing voor gevonden worden. Immers, hun twee nieuwe voorziene geledes rijden momenteel nog bij De Polder (als 105061 en 105062).

De tijdelijke oplossing bestond erin om de Mercedes-Benz O 405G 441436 van Melotte naar Hasselt over te brengen waar hij nu als 441010 (maar met het kenteken van Melotte) door het leven gaat. Tenslotte is bij Mebis nog een nieuwe newA360H geleverd, de 441063 (kenteken XTR-511).

In de omgekeerde richting vertrok de Mebis 441041 (een Van Hool A600) naar Melotte, waar hij als reservebus benut wordt. De bus is als 441429 hernummerd, maar kreeg geen nieuw kenteken. Ook zou Melotte nog een extra gelede krijgen. Dit was eerst een Van Hool newAG300, maar deze kwam uiteinlijk bij De Duinen terecht (104989); ook een tweede nieuwe bus (Mercedes-Benz Citaro G) werd afgeleid, ditmaal naar De Valk. Eens deze Citaro G bij De Valk geleverd is, zal hun gelede Setra (441603) naar Melotte vertrekken.

Eens bij De Polder vier Mercedes-Benz Citaro G geleverd zijn kunnen de huidige vier geledes naar hun uiteindelijke bestemmingen vertrekken.

Vermelden we tenslotte ook nog dat onlangs de De Valk 441618 (een Mercedes-Benz O 405) naar A. De Voeght gemuteerd is. Daar kreeg hij het nummer 302854 en kenteken XSN-639.

Zo blijkt maar dat het opstarten van nieuwe lijnen waarbij exploitanten maar soms enkele weken tijd krijgen om hun wagenpark samen te stellen tot een dergelijke carroussel kan leiden.

Terug naar boven