Kort na het begin van de levering van de A330 aan de TEC Luik-Verviers - december 2001 - begon ook de levering van de 42 stuks voor de TEC Henegouwen, die tot in mei 2002 duurde. Elke Henegouwse stelplaats ontving elk een deel van de reeks. Hiermee konden de laatste nog aanwezig Van Hool A120 afgevoerd worden.

TEC Henegouwen 3802

TEC Henegouwen 3802 - Hornu Rue de Mons.

Twee bussen zijn ondertussen al vernield door brand. De 3841 in maart 2005 tijdens een brand op de stelplaats van Eugies. De 3834 werd door de TEC Luik-Verviers gebruikt om een motor op alternatieve brandstof te testen en raakte vernield tijdens een brand in de stelplaats Robermont.

TEC Henegouwen 3829

TEC Henegouwen 3829 - Binche Avenue Ch. Deliège.

In augustus 2012 vertrokken de 3814-3815 en 3817-3818 naar de TEC Charleroi. Daar werden ze de reeks 7270-7273.

Laatste aanpassing op 01.09.2015

Technische gegevens

  • Aantal: 42
  • In dienst: 2003
  • Carrosserie: Van Hool A330
  • Chassis: Van Hool 320
  • Lengte: 11,980 m
  • Breedte: 2,490 m
  • Hoogte: 2,910 m
  • Plaatsen (zit/totaal):
  • Plaatsen (zit/totaal): 24/94 + 6 klapstoeltjes
  • Motor: MAN
  • Motortype: D0836 LOH02 (euro 3)
  • Vermogen: 280 pk
  • Positie: verticaal in de lengte, achteraan de bus
  • Versnelling: ZF 5HP502
  • Deuren: 3 (FoMoR)
  • Vloer: verlaagde platte vloer over de hele lengte van de bus
  • Bestemmingsaanduiders: elektronisch (flipdot)
 
Terug naar boven