TEC Luik-Verviers 5.162

TEC Luik-Veviers 5.158 - Liège Rue Louis Fraigneux.

In 2001 werd een nieuwe bestelling geplaatst bij Van Hool voor 140 bussen van het type A330. Deze zouden zowel geleverd worden als de twee- en driedeursversie, en dit aan vier TEC entiteiten.

De levering startte in november 2001 bij de TEC Luik-Verviers, die er 66 afnam (reeks 5.146-5.211). Deze kwamen te rijden in de stelplaats van Robermont. De levering liep tot in augustus 2002. Om de toegankelijkheid voor minder mobiele reizigers te verhogen, werden de 5.146-5.199 voorzien van een manueel rolstoelplateau en de 5.200-5.211 van een elektrisch rolstoelplateau.

TEC Luik-Verviers 5.199

TEC Luik-Veviers 5.199 - Liège Avenue de la Sauvenière.

Bussen 5.146-5.150 et 5.195-5.199 werden in 2003 voorzien van reclameopschriften voor de nieuwe lijn 58 (Opéra-Boncelles).

TEC Luik-Verviers 5.212

TEC Luik-Veviers 5.212 - Liège Pont de Fragnée.

Bus 5.212 is een extra voertuig dat eind 2003 geleverd werd om de uitgebrande Van Hool A600 5.407 te vervangen. Het enige verschil met de overige bussen uit deze reeks is het feit dat de tweede deur een iets naar achter staat (vergelijkbaar met een A320).

Laatste aanpassing op 10.09.2015

Technische gegevens

  • Aantal: 67
  • In dienst: 2001-2002, 2004
  • Carrosserie: Van Hool A330
  • Chassis: Van Hool 320
  • Lengte: 11,980 m
  • Breedte: 2,490 m
  • Hoogte: 2,910 m
  • Motor: MAN
  • Motortype: D0836 LOH02 (euro 3)
  • Vermogen: 280 pk
  • Positie: verticaal in de lengte, achteraan de bus
  • Versnelling: ZF 5HP502
  • Deuren: 3 (FoMoR)
  • Vloer: verlaagde platte vloer over de hele lengte van de bus
  • Bestemmingsaanduiders: elektronisch (LCD)
Terug naar boven