TULE 519

TULE 519 - Luik Place de la République Française. © coll. M. Reps.

Van het type V (of T.48) werd maar één exemplaar gebouwd door F.N. Dit prototype kwam in 1949 in dienst bij de TULE en zou in 1963 afgevoerd worden.

TULE 519

TULE 519 - Luik Place de la République Française. © L. Bollen.

De zogenaamde « compound » motor werd door een seriële motor vervangen. Ook de controller, motorisatie en afmetingen van de bus kregen een andere invulling. Het starten en versnellen kon nu in 14 posities gebeuren, in tegentelling tot 5 en 8 bij de vorige reeksen.

Laatste aanpassing op 05.03.2016

Technische gegevens

  • Aantal: 1
  • In dienst: 1949
  • Uit dienst: 1963
  • Carrosserie: F.N. T.49
  • Chassis: F.N. Trolleybus V
  • Lengte: 10,000 m
  • Breedte: 2,490 m
  • Gewicht: 8.900 kg
  • Plaatsen (zit/totaal): 30/70
  • Motor: ACEC
  • Vermogen: 140 pk
  • Deuren: 2 (FooR)
  • Bestemmingsaanduiders: manuele rolfilm
 

Buslijsten

TULE, STIL 519
Terug naar boven