De Dislaire 602104 staat voor de garage te Houffalize.
In de loop van 1987 komen op verschillende minder goed beklante lijnen minibusjes in dienst. De Buurtspoorwegen stellen verschillende exploitanten voor om dergelijke busjes aan te kopen.
Al in 1981 had de firma Dislaire uit Houffalize een busje met 25 zitplaatsen op de lijn Houffalize-Tavigny ingezet. Deze droeg echter niet de kleuren van de Buurtspoorwegen.
Het bal wordt eind 1986 in gang gezet door SADAR uit Kelmis. Nadien volgen ook dergelijke minibussen bij Geenens (Ath), Penning (en de zusterbedrijven Sotralux en Sotragaume), Autobus Blaise (St-Vith) en STC Graeven (Herbesthal).
De busjes - van het merk Mercedes-Benz - geven plaats aan een twintigtal passagiers. De busjes worden aangepast door Jonckheere, of door kleinere bedrijven zoals Denolf & Depla. Dergelijke aangepaste busjes werden tot dan toe meestal voor het schoolvervoer ingezet.
Uiteindelijk zouden de Buurtspoorwegen in 1988 ook zelf een reeks minibussen bestellen, dit werd de reeks LAG Atlantic (2209-2233), die altijd een buitenbeentje in het park zouden blijven.
De grote doorbraak van de mini- of microbussen zou er pas komen bij de opkomst van de belbus in Vlaanderen.